آموزش کامل ایجاد شناسه کاربری نیک پرینت

  • 356

ثبت تمامی دامنه ها در اسپیس ایران با مالکیت کامل کاربران انجام می شود و جهت ثبت دامنه های آی آر نیاز به شناسه نیک کاربران می باشد، جهت ثبت دامنه های آی آر لازم است تا شما نسبت به ایجاد شناسه کاربری در وبسایت nic.ir اقدام نموده و شناسه نیک خود را (مثال: xxxx-irnic) در مراحل ارسال سفارش وارد نمایید.

ساخت شناسه نیک تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد و شما می توانید از آن برای ثبت دامنه های آی آر به تعداد نامحدود استفاده کنید.

مراحل ایجاد شناسه کاربری نیک (NIC Handle)
1- به وبسایت nic.ir مراجعه کنید.
2- در بالاترین بخش وبسایت نیک در سمت چپ از طریق منوی "مشخصه های شناسه" گزینه "ساختن شناسهٔ کاربری" را انتخاب کنید.


3- پس از انتخاب نوع شناسه روی گزینه "تکمیل فرم و دریافت شناسه" کلیک کنید. (حقیقی یا حقوقی بودن را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم نوع شناسه حقیقی را انتخاب کنید تا در آینده با مشکلات کمتری مواجه شوید)


4- فرم موجود را با وارد کردن اطلاعات دقیق خود تکمیل کنید.
نکته1: در انتهای فرم قسمت رابط های مجاز را بر روی (آزاد) قرار دهید. در غیر این صورت ما دسترسی کافی برای ثبت دامنه های شما را نخواهیم داشت. (بسیار مهم)


نکته2: در مراحل تکمیل فرم در بخش پرسش محرمانه یک پاسخ مناسب انتخاب کنید تا در آینده یادآوری آن برای شما دشوار نباشد و همواره به آن دسترسی داشته باشید.

5- پس از تکمیل و ثبت این مرحله شناسه کاربری شما ایجاد گردیده و مشخصات ورود به ایمیل شما ارسال شده است، تنها کافیست به ایمیل های ارسالی از طرف nic.ir توجه کنید و به درخواست های آنها (در صورت وجود) عمل نمایید.
6- در بخش پشتیبانی اسپیس ایران شناسه نیک دریافتی خود را در مراحل ارسال سفارش وارد نمایید. (شما می توانید از ایمیل استفاده شده در ثبت نام وبسایت نیک نیز به عنوان شناسه نیک استفاده کنید و این ایمیل حکم شناسه نیک شما را نیز خواهد داشت)
پس از ایجاد شناسه، اعمال تغییرات آموزش زیر در حساب کاربری نیک شما ضروری بوده و لازم است تنظیمات زیر را در پنل کاربری خود اعمال کنید.

آموزش تغییر رابط های مجاز شناسه کاربری نیک
1- ابتدا وارد حساب کاربری خود در وبسایت نیک شوید.
2- در بخش بالای پنل کاربری در وبسایت نیک از منوی "شناسه" گزینه ی "رابط های مجاز" را انتخاب کنید.


3- مطابق تصویر زیر نسبت به تغییر موارد اقدام کنید.

وارد نمودن شناسه (NIC Handle) در مراحل ثبت دامنه در بخش پشیبانی به منظور ثبت دامنه های ir. ضروری می باشد و ثبت دامنه های دات آی آر بدون شناسه نیک کاربران امکان پذیر نیست.

جهت جستجو و ثبت دامنه در اسپیس ایران کافیست به بخش جستجوگر دامنه مراجعه نمایید.
در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل از طریق ارسال درخواست در بخش پشتیبانی اسپیس ایران با ما در ارتباط باشید.


آیا این مقاله به شما کمک کرد؟

<< بازگشت