آر اس اس چیست؟ پرینت

  • 181

RSS مخفف Really Simple Syndication به معنی تشکیل ارتباط های بسیار ساده است. آر اس اس فایلی با فرمت خاص (XML) می باشد که شامل آخرين عناوين سایت های خبری، وبلاگ ها و سايت هايی از اين دست می باشد. در واقع آر اس اس فرمتی برای خروجی اطلاعات می باشد.
با به روز شدن سایت، فایل ار اس اس آن به طور خودکار به روز می شود. محتويات فايل های آر اس اس را می توان به کمک نرم افزار های مخصوص مشاهده کرد.

آر اس اس  چه مزايايی دارد؟
با گسترش روزافزون وب، دستيابی به محتوای مورد نياز و به روز، کار مشکل و زمان بريست. آر اس اس اين مشکل را حل می کند. ار اس اس اين امکان را می دهد که به راحتی و بدون نياز به مشاهده روزانه سايتهای مورد علاقه، از محتوا و به روز رسانی های آنها مطلع شويد. وظيفه اصلی آر اس اس قابل دستيابی کردن اطلاعات و صرفه جويی در زمان است.
با استفاده از آر اس اس می توانيد آخرين عناوين سايت های ديگر را با به روز رسانی خودکار  در سايت خود قرار دهيد.

  RSS یک سیستم آگاهی دهنده ی ساده است که بلافاصله بعد از آپدیت وبسایت و ارسال مطلب جدید مشترکان وبسایت را از این مساله با خبر می کند.

شما حتی میتوانید توسط برنامه های مرورگر وب مانند اپرا ، فایرفاکس و گوگل کروم با کلیک بر روی لوگو ی فید موجود در قسمت بالایی مرورگر خود و یا کلیک بر روی لوگوی RSS موجود در این سایت و یا سایت های دیگر در مراجعه بی دلیل به سایت های آپدیت نشده صرفه جویی کنید و در عین حال هیچ مطلبی را از دست ندهید.

RSS چه کاربردی دارد؟
برای مثال شما به ۲۰ سایت یا وبلاگ علاقه مند هستید و هر روز مطالب آن ها را می خوانید. یقینآ برای خواندن آنها سختی زیادی را متحمل می شوید. باید تک تک آنها را بررسی کنید و ممکن است یکی از آنها را فراموش کنید ویا در صفحات متعدد مرورگر خودتان گم شوید و در نهایت از رسیدن به هدف اصلی خودتان که خواندن مطالب آن سایتها باشد عاجز بمانید. هر روز باید مدتی را صرف لود شدن قالب گرافیکی سایت ها کنید که ارزشی برای شما ندارند و تکراری شده است RSS اینجا به کمک شما می آید. هر سایت یا وبلاگی (به شرطی که خوراک RSS داشته باشد که اکثرآ دارند) دارای یک آدرس برای خوراک مطالبش است .
شما فقط کافیست آن لینک را در مرورگر اجرا کنید تا برنامه خبرخوان شما آن را به لیست سایت هایی که شما آنها را دنبال می کنید اضافه کند. از این به بعد لازم نیست هر روز وارد آن وبسایت شوید تا مطالب آن را بخوانید فقط برنامه خبرخوان خودتان را اجرا می کنید و آن با سرعت ده ها برابر فقط مطالب جدید را به شما نشان می دهد.

آدرس خوراک هر سایت رو از کجا پیدا کنیم؟
در اکثر سایت ها و وبلاگ ها آیکون RSS را در گوشه ای از سایت مشاهده می کنید. همچنین اگر از مرورگر فایرفاکس یا اپرا استفاده می کنید در گوشه سمت راست نوار آدرس آن علامت RSS را مشاهده می کنید که میتوانید با کلیک کردن بر روی آن فید سایت را به خبرخوان خود اضافه کنید.

GoogleReader: با همه گرینه های بالا متفاوت است و محصول غول بزرگ اینترنت ، گوگل است. تفاوت آن این است که این برنامه آنلاین است و نیازی به نصب آن بر روی سیستم نیست میتوانید با یک اکانت Gmail از آن استفاده کنید.
ورود به صفحه گوگل ریدر - وبلاگ رسمی گوگل ریدر

توضیحات تکمیلی در مورد آر اس اس؟
RSS مخفف “Really Simple Syndication” یا “Rich Site Summary” است و نوعی از داده است. و ایده آن برمی گردد به حدود ۱۲ سال پیش که یکی از مسوولان شرکت Apple برای اولین بار آن را پایه گذاری کرد البته نه به این قصد، هدف او تسهیل در یک سری از امور شخصی برای پروژه های شرکت بود. شرکت Netscape در سال ۱۹۹۹ RSS را رسمآ پایه گذاری کرد و سعی کرد در مرورگر خود به اجرا بگیرد که به موفقیت زیادی در آن بدست نیاورد به مرور زمان این فرمت داده که بر پایه زبان XML است توسط شرکت های مختلف کامل شد. و در حال حاظر به RSS 2.0 امروزی تبدیل شده است.

 

آیا این مقاله به شما کمک کرد؟

<< بازگشت