html چیست؟ پرینت

  • 2

HTML که مخفف عبارت HyperText Markup Language می باشد، در واقع زبان مرورگرهای وب است.

HTML به زبانی اطلاق می شود که سنگ بنای صفحات وب سایت می باشد. عموما تمامی زبانهای برنامه نویسی تحت وب، به نوعی وابسته به زبان HTML می باشند. بعنوان مثال، PHP، جاوا اسکریپت و زبان برنامه نویسی دات نت، زبانهایی هستند که علاوه بر داشتن قوانین و استانداردهای خود، از زبان HTML کمک می گیرند به طوری که کدهای نوشته شده در قالب خاصی، در بین کدهای HTML قرار داده می شود.

HTML زبانی می باشد که از زبان XML مشتق شده است. به این معنی که می توان گفت HTML نوع بخصوصی از زبان XML می باشد. XML زبانی است که سنگ بنای آن، تگ می باشد. تگ، همانند پرانتزی می باشد که می توان آن را باز کرد، درون آن چیزی قرار داد و سپس آن را بست. این تگها، می توانند هر اسمی داشته باشند و زبان XML آزادی کاملی را در این خصوص به شما داده است.

همانطور که گفته شد، HTML زبانی است که از تگ ها تشکیل شده است. به این مفهوم که هر تگ در زبان HTML معنا و مفهوم خاص خود را دارد و اصطلاحا به این کار، نشانه گذاری گفته می شود.

بعنوان مثال در زبان HTML چنانچه بخواهید متنی را بولد نمایید از کد زیر استفاده می نمایید:

<b>این یک متن بولد است</b>



همانطور که ملاحظه می فرمایید، تگها با روش خاصی مشخص می شوند. تگ b در این مثال، در ابتدا باز می شود، درون آن چیزی قرار داده می شود، و سپس با "/" بسته می شود. درست همانند پرانتزها در یک عملیات ریاضی پیچیده که پرانتزها می توانند تو در تو باشند، تگها نیز می توانند به تعداد دلخواه تو در تو باشند. اصطلاحا به این عملیات indent گفته می شود.

برای مطالعه بیشتر در این خصوص، به سایت w3schools.com مراجعه نمایید این وبسایت از کامل ترین وبسایت ها در زمینه برنامه نویسی وب می باشد.


آیا این مقاله به شما کمک کرد؟

<< بازگشت